Vzdelávacie cesty rómskych žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia
5.6.2013 | Admin | OSF
Výskumná práca dvojice pedagógov Alice Petrasovej a Štefana Porubského prináša nové zistenia o tom, aké sú dosahy segregačných politík a praktík na samotných aktérov vzdelávania – žiakov, učiteľov a rodičov z ich vlastného pohľadu.
Autori sprostredkúvajú čitateľovi pohľad „z druhej strany“ – hĺbkovú sociálnu sondu do medziľudských a medzietnických vzťahov v školách, pričom vysvetľujú, ako prostredie škôl determinuje, resp. predurčuje vzdelávacie cesty rómskych žiakov.
Viac o publikácii, ktorú vydala v tlačenej podobe Nadácia otvorenej spoločnosti, nájdete tu.
Publikácia je k dispozícii aj v elektronickej podobe na stiahnutie vo formáte PDF tu a súvisiace štatistické údaje k publikácii vo formáte XLS nájdete tu.
OSF
Videozáznam z diskusie: Ľudské práva ako súčasť vzdelávania
8.12.2014, OSF
Looking in: an outside perspective of the Slovak education system
13.5.2014, Claire Smith, OSF
Videozáznam z diskusie zameranej na porušovanie práv detí
3.11.2013, OSF
Face 2 Face: Školská segregácia v modernej spoločnosti
10.10.2013, OSF
Inkluzívne vzdelávanie – možnosť alebo nevyhnutnosť?
8.7.2013, OSF
Vzdelávacie cesty rómskych žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia
5.6.2013, OSF
Segregácia alebo inklúzia Rómov vo vzdelávaní: Voľba pre školy?
10.1.2013, OSF